Witam,
dzisiaj poruszę temat wymiany oleju w naszym Junaku. No więc tak:
- Najpierw rozgrzewamy silnik (
przejażdżka 10 km)
- Następnie ustawiamy motorower na
stojaku centralnym
- Odkręcamy bagnet, by był lepszy
przepływ powietrza
- Podkładamy jakąś miskę lub baniak z
wyciętą jedną ścianą
- Potem odkręcamy śrubę spustu oleju
( foto poniżej)
- Gdy olej zleci podnosimy jeszcze tył motoroweru , aby cały zleciał
- Wycieramy i zakręcamy śrubę spustu
- Teraz nadszedł czas aby nalać
świeży olej
- Wlewamy litr tak jak podają w
karcie gwarancyjnej, najlepiej olej motocyklowy 10w40
- Puszczamy silnik na ok 4 min. i
sprawdzamy poziom oleju, jak będzie niski to dolewamy aż do maxa na
bagnecie.
( miejsce wlewania i sprawdzania
oleju)
Mam pytanie. A do czego służy ta druga śruba, obok tej od spustowej oleju. Odkrecilem ja z ciekawości i wypłynęło ok 100ml płynu (lub oleju).
OdpowiedzUsuńDzięki 😊
OdpowiedzUsuńTam znajduje sié popychacz rozrządu wraz ze spręrzyną
OdpowiedzUsuńJaki olej do silnika mam kupić nie do skrzyni
OdpowiedzUsuńOLEJ MOTOCYKLOWY - 10W40
OdpowiedzUsuńJak dolać/wymienić olej do skrzyni biegów?
OdpowiedzUsuńZawsze dawałem litr i mi uszczelki poszły się jeb... Od cisnienia
OdpowiedzUsuńW instrukcji napisali litr ale ja zawsze leje 800ml i nic się nie dzieje.Litr to za dużo jest duże ciśnienie i uszczelki siadają
OdpowiedzUsuńA co się stanie jak się wleje tam gdzie jest popychacz rozrządu.
OdpowiedzUsuńA powie mi ktos moze gdzie znajduje sie filtr oleju?
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuńA można ta sprężynę wymienić
OdpowiedzUsuńJa w swoim Junaku wymieniam olej co 1500 km lub co sezon, zawsze leję litr 10w40, brak wycieków i zniszczeń uszczelniaczy. Przebieg Junaka to 26000 km. Motorower w pełni oryginalny. Brak awarii ze strony silnika.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Dla mnie automatyczna skrzynia biegów to tak skomplikowany układ, że wymianę oleju zawsze zlecam specjalistom. Takie usługi można znaleźć na stronie https://dynamiczna-wymiana.pl/.
OdpowiedzUsuń