sobota, 4 stycznia 2014

Konserwacja


     
Witam,

dzisiaj poruszę temat konserwacji jednośladu. Jest to jedna z ważniejszych czynności, aby nasza ukochana maszyna służyła długi czas bezawaryjnie.



-- Dbanie o czystość pojazdu.
Gdy będziemy dbać o estetykę naszej maszyny to lakier i pierwszym rzutem oka będzie można stwierdzić, że motorek jest zadbany.

-- Wymiana oleju i filtrów.
Producent zaleca, jak to widać w przeglądach gwarancyjnych,
iż najlepiej jest wykonywać te  czynności co 1500km. Ja polecam
ten sam olej silnikowy co producent: Elf Moto 4Hp Eco 10w40.
Jeżdżę na nim i moto  daje rade jechać na 90% mocy przez 35 km,
może i więcej. Co do konserwacji filtrów to: podstawa  jest
wyczyścić filtr powietrza, zapobiegnie dostawaniu się brudu do
 gaźnika, a następnie do silnika.

-- Smarowanie linek.
Ja smaruję linkę gazu i sprzęgła 2, 3 razy w sezonie. Dbanie o linki
zapewnia nam to, że się nie
przetrą i będą lepiej chodzić. Do smarowania stosuję strzykawkę z
igłom i oliwę.

-- Smarowanie łańcucha.
Na runku jest wiele preparatów do czyszczenia i smarowania łańcucha. Ja polecam zwykły olej
przekładniowy, np. Hipol. Chociaż opryskuje felgę. Wystarczy raz przetrzeć szmatką i jest jak
nowy.Powinno się smarować łańcuch tak, aby był zawsze mokry. U mnie wychodzi to co jakieś
400- 500 km. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz